Scampi diabolique recept, laat de duivel in je los!

Hou je van een lekker pikant gerecht, probeer scampi diabolique eens.



Ingrediënten scampi diabolique:
  • 1 ui
  • scampi
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 rood spaans pepertje
  • 1 rode paprika
  • 2 grote tomaten
  • 1⁄2 glas cognac
  • 1 glas witte wijn
  • 4 dl room (eventueel op basis van soja)
  • 1 blik tomatenpuree
  • 1 sjalot
  • zout
  • peper
  • pilipili
  • cayennepeper
  • paprikapoeder
Bereiding voor Scampi diabolique.
Ontvel de tomaten en paprika, snijdt deze vervolgens in blokjes
Snipper de uit, sjalot en knoflook fijn, vervolgens het pepertje fijnhakken.
Pel de scampi's en verwijder het darmkanaal indien nodig.

Fruit de sjalot, de ui, paprika en pepertje in wat olie. Vervolgens de scampi's erbij om wat mee te kleuren in de pan. Daarna moet je deze flamberen. Blus dit met de witte wijn en laat het geheel lichtjes inkoken.

Haal de scampi's uit de pan en houd deze warm. Voeg vervolgens de room toe en laat het geheel inkoken tot deze wat dikker wordt.

Tomatenpuree en tomaat toevoegen, kruid wat bij met peper, zout, cayennepeper, paprikapoeder en pilipili naar smaak. Leg je scampi's terug in de pan en laat deze even goed doorwarmen.

Hou je van erg pikante scampi diabolique, wees dan niet te zuinig met de pilipili of gebruik eventueel 2 pepertjes. Onmiddellijk serveren met pasta of rijst.
Scampi diabolique recept, laat de duivel in je los! Scampi diabolique recept, laat de duivel in je los! Reviewed by Ieniemienie on 02:25 Rating: 5

31 opmerkingen:

  1. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd en het was HEERLIJK!!! Viel bij iedereen goed in de smaak, bedankt! Groet, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik zaterdag probere met mijn vriendinnetje, hopelijk valt dit in de smaak, kan de avond nog heter worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet me aansluiten bij Martine :), erg lekker en makkelijk te bereiden. Bedankt
    groeten Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het aantal scampi's ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 6 tot 8 (max) scampi's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor hoeveen personen is dit recept?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. voor hoeveel personen is dit recept ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het recept is voor 2 personen, gebruik best 6 scampi's per persoon. Voor de rest kan je nog wat spelen met hoeveelheden en hoe pikant je het wil maken uiteraard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanavnd dit heerlijk gerechtje gemaakt.Met 12 scampi per persoon had ik net genoeg,tis te zeggen 8 voor mij en 14 voor mn man LOL Maar echt wel superlekker,tnx Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wel ik moet zeggen 'k heb al veel recepten uitgeprobeerd maar deze overtreft ze allemaal!!
    suuuupppper lekker!! grtje lynsey

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vraagje, hoe moet ik juist flamberen ?? Moet de cognac eerst opwarmen en hoe lang moet het in brand staan ? direct blussen of laten zelf uitdoven?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Flamberen kan je met verscheidene dranken, cognac kan je gebruiken, ook rum of anderen, zolang het maar een drank van 40% of meer.
    Verwarm best even de drank in een lepel! Dit boven het vuur van het fornuis.
    Best niet de fles uitgieten boven de pan, hier heb je het gevaar dat de vlam in de fles overslaat.
    Aansteken en even laten branden, wanneer de alcohol verbrand is, dooft het vuur vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ale, 'k Zal er eens aan beginnen...
    Wish me luck...
    Als 21jarige zou ik best fier zijn op mezelf as dit zou lukken...

    Pan, check! Ingrediënten, check! Brandblusapparaat, check!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. erg lekker en niet veelwerk.grts marnix 31 12 2010

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker gerechtje, zeker een aanrader en easy to make! (zelfs voor ons studenten)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is echt super lekker. Het was heerlijk. Niet moeilijk klaar te maken en toch lekker. Ik heb er een tikkeltje sambal bijgedaan omdat ik het gemakkelijker en toch lekker vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ...mmmmm.....met frietjes.....
    ...heb wel cognac weggelaten....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. net klaar gemaakt..was heel lekker!!!heb er nog rode basilicum en bieslook op t'einde toegevoegd ...heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog een keline tip voor de beginners, zet de dampkap uit alvorens te flamberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gewoon super! Laat die Piet maar thuis :), heb net een selectie gemaakt van gerechtjes op deze site, greetz.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga dit receptje binnenkort eens uitproberen, maar gaat dit ook met tomaten in blik? ik ben namelijk allergisch aan verse tomaten... grtjs van een verlekkerde diabolique fan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je kan tomaten uit blik gebruiken, heb dit ook al eens gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb dat recept niet nodig want mijn papa maakt da beter en hij gaat het mij leren maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dit receptje is een echte aanrader, ben nu verplicht het vaker te bereiden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. komt morgen op tafel, met of zonder cognac, hangt ervan af of ik dat hier in huis ergens vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. mijn favoriete recept voor scampi diabolique, al erg vaak gemaakt en evenvaak gegeten met smaak!

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.